...

...
Српске новине >>>>

Translate

Претражи овај блог

четвртак, 13. јануар 2022.

ШТО ЛУДИ ЗАЛУДИ, СТО МУДРИЈЕХ НЕ ЛИЈЕЧЕ

 


 Припалио сам и другу, тзв. стару турску пећ на дрва и угаљ.

У другој соби.

Уочи дочека тзв. Српске Нове године.

И она видим на округлом столу где многе старе ствари чекају или да буду бачене, или склоњене у некакво складиште, да уђу у неки инвентар. Књигу Wilhelma REICHA MASOVNA PSIHOLOGIJA FASIZMA - Mala Edicija Ideja- NIRO "Mladost", Beograd, M. Tita 2 (preveli  Nadezda i Zarko Puhovski, Drugo izd. 1981. стр. 229. Многе странице исподвлачене. На непагинираној белешка читаоца и власника.

         Неважно. Сетио сам се; прелиставајући ову књигу да је наш отац говорио: -  Надам се да ћу доживети да ово више не слушам ("И после Тита Тито!")  И доживео је...  - деведесет година. И умро праведничком смрћу - на ногама, показујући млађем брату прстом према небу.

       Мени се чинило, гледајући те ћерке и синове Титових генерала, од Боре Чорбе до ... (има их богме превише, превише! још увек!) (ко да им наводи имена? Толико их је убачено у јавни живот и понор звани "дубока држава дубоке државе" да би ми неколико дана било мало да наведем сва та имена). Не мрзим их; упознао сам и неколико нормалних Титових генерала, стицајем околности); али, на неки начин сам избегавао тај сој, осим у случајевима када су се, лепиле за моје ногавице, као чичак, неке од њихових ћерки (на студијама). Не могу себи да опростим што сам уј неколико наврата ипак попустио и ишао на ручак, где су ми њихове мајке, и генералице, и пуковнице, испипавале - да ли можда познајем неког медицинара постдипломца, који је добра прилика за удају? Јер, шта би сте вас двоје, ви, оба професора књижевности? Дакле, тако! Увек бих се сетио у таквим тренуцима пословице: Што ми велиш, нек ми буде; што ми желиш, нек ти буде!) Чинило ми се да ће то потрајати много дуже него што ико мисли!Не баш хиљаду година, али дуже од турског ропства!   

    Да се ипак вратим на фотографију горе: 

    Сусрет  у кругу, на једном делу круга, Wilhelma REICHA (MASOVNA PSIHOLOGIJA FASIZMА, дрвеног, тј. врбовог главатог воденог духа, и Белатукадруза... На метар од старе али добре турске пећи која буболи!

Напољу блешти после много туробних и неколико снежних дана. Зима је тек почела. Стара година се растаје ноћас од нас; све ружно треба да заборавимо, да покушамо, и да се окренемо у новој Српској години, нади и истини, и својим очима, јер што оне виде, калауза не требује...

   Знате ли како се  Wilhelma REICH сусрео са масовном психологијом фашизма, кукастим крстом и Трећим Рајхом? Потражите ту књигу у библиотеци. Превод је штампан у више хиљада примерака ... Није преобимна књига. Понегде овај писац и греши, кад пише о свастикама, рецимо, о симболима, стр. 112-113. 

   Али... Данашњи људи о ведама више знају, о свастикама, и историјату симбола; али још увек, на жалост, многи ни у Европи не схватају, шта је у ствари Европа данас. Чему блокови, чему НАТО? итд.


Фототипија две споменуте странице из превода Рајхове књиге


Нема коментара:

Постави коментар

СУРБИТА Диз

Претраживач: ПоРтАл | Сазвежђе З

УНИВЕРЗАЛНА БИБЛИОТЕКА НОВОГ МЕДИЈА. COMPLETARIUM

На други, трећи поглед. ЦЕО СВЕТ је једна држава. "Сазвежђе З"

Архив КЊИЖАРЕ ПИСАЦА (1)

КЊИЖАРА ПИСАЦА

Аукције. Трају даноноћно.